Samarbejde, roller og grænser mellem ansatte og frivillige i De Anbragtes Vilkår

Ansøger
De Anbragtes Vilkår
Bevilling
DKK 88.800
Projektperiode
2024 - 2025
Beliggenhed
Hovedstaden
Status
Igangværende
Pulje
Vores arbejdsplads
År
2024
Fokus på håndtering af stress og klare roller
Organisationen har det sidste år oplevet tre stresssygemeldinger blandt medarbejderne, hvilket har gjort det nødvendigt at tage nye initiativer for at forbedre arbejdsmiljøet.
For at tackle de udfordringer, som organisationen står overfor, vil der blive afholdt workshops og gruppesupervision for medarbejdere i håndtering af vanskelige og belastende situationer.
Disse workshops skal hjælpe medarbejderne med at udvikle strategier til at håndtere stress og voldsomme reaktioner fra både frivillige og ansatte.
Styrket ledelse og klarhed i beslutningsprocesser
Derudover vil der blive afholdt en workshop om kernopgaverne i arbejdet med frivillige samt organiseringen af arbejdet på sekretariatet. Formålet er at skabe klarhed omkring arbejdsopgaver og sikre, at medarbejderne har en fælles forståelse af deres roller og ansvar.
For at sikre bedre trivsel er der også planlagt en lederworkshop, der fokuserer på fordeling af beslutningskompetencer, opgaver og ansvarsområder. Denne workshop skal hjælpe med at afklare beslutningsprocesserne i organisationen og sikre, at der er tydelige retningslinjer for, hvem der træffer hvilke beslutninger.
Indsatsen, der løber fra medio maj 2024 til medio maj 2025, involverer hele arbejdspladsen, som består af to ledere og 14 medarbejdere. Målet er at skabe en arbejdsplads, hvor medarbejderne trives og kan arbejde uden at blive påvirket af stress og uklare ansvarsområder.