8 apps er testet
I alt er 8 digitale løsninger valgt ud og har undergået et testforløb fra 2020 og i årene frem. For at undersøge hvilke udfordringer der kan være forbundet med opstart og implementering af digitale løsninger, har vi fulgt SMV’er, som har gennemgået en opstartsperiode over 1-2 måneder. SMV’erne har repræsenteret forskellige brancher i Danmark fra håndværksfag til IT- og kursusvirksomhed. Leverandørerne af de digitale løsninger har været ansvarlig for opstarten, sådan som de normalt opstarter en ny kunde. SMV’ernes medarbejdere og ledelse er blevet interviewet om deres oplevelser, og bedt om at præsentere, hvordan de anvender løsningerne.
For at indsamle viden om brug af de digitale løsninger over en længere periode, har vi interviewet, og er blevet præsenteret for de digitale løsninger af virksomheder, der har anvendt løsningerne i længere tid.
Sammenligning af forskelle og ligheder
Med udgangspunkt i definerede vurderingskriterier er de digitale løsninger gennemgået, sammenlignet og analyseret i forhold til det faglige indhold, funktionalitet og brugervenlighed. Målet er, at præsentere de forskellige løsninger, deres styrker, og hvor de adskiller sig fra hinanden. Intensionen er ikke at anbefale én løsning frem for en anden, men derimod give SMV’er mulighed for selv at tage stilling til hvilken løsning, der bedst matcher deres behov.
Leverandørerne er kontaktet og har haft mulighed for at kommentere på det offentliggjorte.
Der tilføjes test af nye apps på sitet årligt. Er du leverandør, eller kender du til en digital løsning, der er relevant for os at undersøge, er du velkommen til at kontakte os.