Velliv Foreningen opfordrer ansøgere til at kommunikere om deres projekt, og nævne Velliv Foreningen i den sammenhæng. Hvis det er muligt skal Velliv Foreningen krediteres med logo i kommunikationen af støttede projekter. Kontakt os, før du offentliggør eller trykker noget med Velliv Foreningens logo.
Logo
Velliv Foreningens logo skal så vidt muligt trykkes i orange, men kan alternativt vises i hvid.
Hjemmeside
Hvis et projekt har sin egen hjemmeside, skal Velliv Foreningens logo stå tydeligt på dens forside, helst øverst.
Facebook og sociale medier
Hvis det støttede projekt har sin egen facebookside, skal Velliv Foreningens logo være tydeligt placeret i coverfotoet (topbilledet). Derudover skal Velliv Foreningen og støtten nævnes, når et projekt omtales på sociale medier. Se eksempel her. Det kan suppleres med @vellivforeningen eller hashtagget #vellivforeningen ved omtale på LinkedIn, Instagram og Facebook. Nedenfor er et billede fra en kampagne på de sociale medier.
Tryksager
Når der produceres tryksager (flyers, avis, plakater eller lignende), skal Velliv Foreningens logo være synligt på forsiden.
Merchandise
Når der produceres merchandise som en del af projektet, skal Velliv Foreningens logo trykkes på.
Film og video
Når der produceres film og video som en del af projektet, skal Velliv Foreningens logo være tydeligt.
Outdoor
Når der produceres outdoor materialer til projektet, skal Velliv Foreningens logo være synligt.
Designguide
I større projekter kan det være nyttigt at udarbejdes en designguide eller designmanual, der giver et overblik over projektets evt. visuelle identitet samt logobrug. Særligt når der er mange parter, kan det gøre det daglige kommunikationsarbejde nemmere.
Facebook og sociale medier
Hvis det støttede projekt har sin egen facebookside, skal Velliv Foreningens logo være tydeligt placeret i coverfotoet (topbilledet). Derudover skal Velliv Foreningen og støtten nævnes, når et projekt omtales på sociale medier. Se eksempel her. Det kan suppleres med @vellivforeningen eller hashtagget #vellivforeningen ved omtale på LinkedIn, Instagram og Facebook. Nedenfor er et billede fra en kampagne på de sociale medier.