Analyser og kampagner skal være til gavn for større målgrupper og have en landsdækkende relevans.
Ansøger kan enten søge til analyse eller til kampagne. Ansøgere, der søger om en bevilling til en analyse, kan, efter at den er gennemført, i dialog med Velliv Foreningen sende en opfølgende ansøgning til en kampagneindsats.
Analyser skal bidrage med ny viden med det formål, at private arbejdspladser og samfundet bredt set tidligt kan sætte ind med forebyggende aktiviteter, der styrker flere menneskers mentale sundhed.
Kampagner har til formål at holdnings- og adfærdspåvirke en relevant større modtagermålgruppe med afsæt i analyser og viden til at forebygge udfordringer for mental sundhed.
Velliv Foreningen prioriterer ansøgninger, der bygger på, eller supplerer allerede støttede projekter.
Ansøgermålgrupper
Arbejdsmarkedsorganisationer, brancheorganisationer, tænketanke, analysebureauer, større konsulenthuse samt foreninger gerne i samarbejder. Ansøger til analyser skal have dokumenterede kompetencer og kapacitet til at gennemføre eller lede gennemførelsen af større analyser. Tilsvarende skal ansøgere til kampagner have dokumenterede kompetencer og et relevant netværk, der sætter ansøger i stand til at sikre slagkraftige kampagner.