For lederne, som er blevet interviewet, er Workday Peakon Employee Voice en overskuelig måde at få præsenteret data på. Data bliver præsenteret enkelt og forståeligt, og det bidrager til, at det er nemmere at bruge udenfor HR-afdelingen.
Workday Peakon Employee Voice er generelt meget forklarende og det gør, at der ikke er behov for understøttelse til at forstå data.
Nogle af spørgsmålene skal der sorteres lidt i, da de knytter sig til en amerikansk kontekst, men det er et godt værktøj til at åbne en dialog. Scoren skal ikke nødvendigvis ses som facit, men som afsæt for dialog.
HR-medarbejdere oplever, at det er blevet nemmere at understøtte lederne. Der bliver mindre mudderkastning og mere faglighed, når man kan referere til data.
Alt i alt
Workday Peakon Employee Voice er en omfattende løsning med stor mulighed for tilpasning til den enkelte virksomhed.
Løsningen har meget fokus på at skabe en dialog mellem medarbejder og leder, ved at leder opsætter mål, og medarbejder besvarer spørgsmål og giver kommentarer.
Der kan være en udfordring i, at lederen genkender medarbejderes sprogbrug selvom chatfunktionen mellem leder og medarbejder er anonym.
Der kan være en udfordring i, at lederen genkender medarbejderes sprogbrug selvom chatfunktionen mellem leder og medarbejder er anonym.