EVI - AS3

EVI er en digital trivselsmåling, der har fokus på trivsel og stress. Det er en helhedsløsning med viden og værktøjer, der støtter både ledere, HR og medarbejdere. Der stilles 15 spørgsmål indenfor 4 fokusområder og AS3 anbefaler en måling 4-6 gange årligt. 

AS3 stiller en trivselsrådgiver til rådighed. Rådgiveren kan yde telefonisk rådgivning til medarbejdere med risiko for stress. 

Ved første trivselsmåling faciliterer AS3 hele processen fra forberedelsesmøde til opfølgningsmøde. 

1 Evi

3 gode ting

  1. Intuitiv og simpel at anvende. De visuelle præsentationer af resultaterne giver et godt overblik.
  2. Målingen udgøres af 15 validerede spørgsmål, der er nemme at forstå. Spørgsmålene kan justeres, hvis man fx vil måle, hvad en konkret forandring på arbejdspladsen har betydet for trivslen.
  3. Mulighed for at få indsigt i stressrisiko blandt medarbejderne.

Opmærksomhedspunkter

Hvis der gøres brug af en trivselsrådgiver fra AS3 skal virksomheden være opmærksom på eksisterende aftaler, der også tilbyder krisepsykologisk rådgivning. 

Tilbagemelding

Medarbejderen besvarer spørgsmål i trivselsmålingen og får en direkte tilbagemelding efterfølgende. 

Ledelsen får adgang til samtlige besvarelser i form af visuelle resultater i Evi. AS3 tilbyder et opfølgningsmøde med en rådgiver, hvor tilbagemelding på målingen og virksomhedens rapport gennemgås. 

2 Evi

Anonymitet

Der er en anonymitetsgrænse på 5. Det vil sige at man som leder kan få en samlet rapport hvis minimum 5 medarbejdere har besvaret malingen.

Øvelser/inspiration

Denne app tilbyder inspiration og støtte til både ledere, HR og medarbejdere. Der lægges på at lederne bliver klædt på med introforløb til målingen. Desuden er der vidensportal med anbefalinger og råd til ledere før, under og efter målingen. Lederen får et dashboard som giver et overblik over hvordan medarbejdere i afdelingen trives. 
Medarbejderne har ligeledes adgang til portal med viden om trivsel og stress. 


Evi tilbyder desuden rådgivning fra særlige trivselsrådgivere til medarbejdere som er pressede og kan have brug for noget supplerende til deres dialog med egen leder.

Der tilbydes altså:

  • Ledertræning.
  • Telefonisk ledersparring om relevante initiativer.
  • Støtte til dialog mellem ledere og medarbejdere.
  • Mulighed for at tilføje eNPS.
  • Portal til medarbejdere med viden om trivsel og stress.
  • Portal for ledere med viden og værktøjer.

Brugervenlighed

Lederen har adgang til at oprette nye målinger, udforske data og bygge rapporter.  Brugergrænsefladen er velkendt fra andre systemer uden for mange information og understøttende tekster. 
Navigation er enkel med en menubar, hvor lederen hurtigt tilgår de forskellige funktioner. Under målinger kan aktive og afsluttede målinger genbesøges og nye kan oprettes. Det er enkelt at oprette en ny måling, hvor lederen har et klart overblik over informationer og spørgsmål, der stilles til medarbejderne. For medarbejderen er det ligeledes enkelt at besvare spørgsmål med tydelig guidning. 

Når en måling er gennemført, får lederen adgang til et samlet overblik med nøgletal siden sidste måling. Det giver lederen et hurtigt indblik i den aktuelle trivsel og medarbejdernes deltagelse i målingen. Overblikket giver også indikation på risiko for stress samt primære årsager til positiv og negativ udvikling. 

Det er muligt at dykke yderligere ned i data, og få alle detaljer om de enkelte besvarelser på team og afdelingsniveau. Den enkelte leder og evt. HR-afdeling har adgang til rapporter med grafiske visninger. 

EVI har en lederportal med hjælp til at komme i gang med trivselsmåling og hvordan rapporter skal læses. Dernæst er der understøttende materiale til opfølgning på målinger og håndtering af mistrivsel.

Vi sætter pris på de visuelle præsentationer af resultaterne, som gør det let at identificere trivselsproblemer i specifikke afdelinger. Det er værdifuldt at få advarsler om stressrisici.”

Bruger

Hvad fortæller brugerne

EVI Trivselsmåling er et intuitivt og simpelt værktøj. Det er nemt at anvende og giver mulighed for at følge trivsel på arbejdspladsen over tid. 

Resultaterne fremstilles visuelt og giver et hurtigt overblik, som gør det let at identificere og reagere på trivselsproblemer i konkrete afdelinger.

AS3 giver en grundig introduktion til løsningen og understøtter implementeringsprocessen. AS3 er gode til at lave opfølgning på brug af løsningen og sikre, at værktøjet bruges effektivt. 

Det er positivt at kunne tilpasse antallet af årlige målinger efter behov i organisationen. 

Alt i alt

Evi er en målrettet trivselsmåling som er enkel at anvende. Der er 15 spørgsmål indenfor fire hovedområder som er væsentlig for medarbejdertrivsel. Det giver mulighed for at afdække tilstanden iblandt medarbejderne med relativt hyppige målinger 4-6 gange om året. 

Lederen får adgang til et samlet overblik med nøgletal siden sidste måling. Det giver lederen et hurtigt indblik i den aktuelle trivsel og indikation på risiko for stress samt primære årsager til positiv og negativ udvikling. 

AS3 som har udviklet Evi tilbyder support og rådgivning ift. resultater og specifik ledelsessparring omkring relevante initiativer i forlængelse af målinger. AS3 tilbyder trivselsrådgiver til medarbejdere i risiko for stress. 

Tekniske data