Trivsel og samarbejde, som en del af kulturen i Telco Electronics

Telco Electronics modtager 250.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til en trivselsindsats, for virksomhedens ca. 90 ansatte (i den danske afdeling).

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Telco Electronics

2023 - 2023

Nordjylland

Afsluttet

Vores arbejdsplads

Nyt fokus på trivsel og samarbejde

Telco Electronics er en multinational produktionsvirksomhed, der producerer fotoelektriske systemer. Virksomheden har fået ny leder, som ønsker at ændre på det manglende fokus på medarbejdertrivsel og organisatorisk samarbejde, som der hidtil har været.

Ansøger og CEO hos Telco Electronics, Mikael Larsen, skriver: Der har ikke været tradition for at tale om- og arbejde med trivsel i virksomheden. Med en ny leder i spidsen for virksomheden er vi nu parat til at tage fat på dette arbejde. Vi har mange produktionsmedarbejdere ansat i virksomheden og er samlet ca. 90 medarbejdere. Vi har desværre problemer med at skabe det gode samarbejde på tværs mellem afdelingerne og det præger trivslen og kulturen generelt i virksomheden. Dette vil vi gerne ændre på ved at sætte et professionelt trivselsprojekt i gang.".

Derfor modtager Telco Electronics nu en bevilling på 250.000 kr. fra Velliv Foreningen til dette trivselsprojekt.

Analyse, workshops og ledertræning

I samarbejde med eksterne konsulenter, skal der udvikles og afvikles følgende aktiviteter:

- Gennemførsel og analyse af trivselsundersøgelse med efterfølgende prioritering af vigtigste områder.
- Workshops med medarbejderteams.
- Ledertræning.
- Træning af AMR’er i organisationen og udarbejdelse af årshjul.

Mikael Larsen skriver: "Vigtigste udfordringer er at vi har brug for faglig hjælp til, hvorledes vi kan arbejde med at forbedre trivslen i hele organisationen. Trivselsudfordringerne eksisterer desværre bredt i organisationen og vi har derfor behov for at involvere alle medarbejderne i arbejdet med at forbedre trivslen og sikre at indsatserne bliver bredt forankret i hele organisationen. Herunder at få opbygget en værdiskabende AMR-organisation, som kan forankre den fortsatte udvikling af trivslen.".

Projektet skal forløbe over fire måneder fra marts til og med juni 2023.