Mental sundhed i virksomheden gennem ledelsesudvikling

Slagter Theilgaard A/S modtager en bevilling på 158.828 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der sigter mod at forbedre daglig koordinering og styrke kommunikationen mellem ledelse og medarbejdere.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Slagter Theilgaard A/S

2023 - 2024

Syddanmark

Vores arbejdsplads

Fokus på samspil

Slagter Theilgaards produktionsmiljø er præget af et højt arbejdstempo og uforudsigelighed, hvilket skaber udfordringer i kommunikationen og samarbejdet. Bevillingen fra Velliv Foreningen har derfor til formål at adressere disse udfordringer.

Indsatsen starter med en lederworkshop, hvor ansvarsområder, opgavefordeling, roller og samarbejdsformer står i centrum. Denne workshop skal danne grundlag for tydeligere kommunikation og koordinering.

På medarbejdersiden vil særligt uddannede medarbejderambassadører deltage i en workshop, hvor forventningsafstemning og dialog med produktionsledere om forbedring af arbejdsmiljø og trivsel blandt medarbejderne er i fokus.

Langsigtet samspil

For at skabe et mere harmonisk samspil mellem ledelse og medarbejdere vil virksomheden udarbejde et onboardingprogram gennem workshops. Dette program skal skabe klarhed om virksomhedens kultur og forventninger.

Derudover skal der løbende etableres møder med en projektgruppe bestående af ledelses- og medarbejderrepræsentanter. Disse møder vil fastlægge rammer samt afklare roller og ansvar for arbejdsmiljøarbejdet, med det overordnede mål om at skabe en varig forbedring.

Projektet strækker sig fra november 2023 til oktober 2024. Hele organisationen, inklusiv 10 ledere og 60 medarbejdere, er involveret i aktiviteterne. Målet er at skabe en mere effektiv og trivselsfremmende arbejdskultur hos Slagter Theilgaard A/S, hvor bedre kommunikation og koordinering skal styrke virksomhedens samlede samarbejde.