Lokalforeninger med aktiviteter

Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende modtager en bevilling på 51.000 kr. til en indsats, der sigter mod at imødekomme den stigende efterspørgsel efter aktiviteter og støtte til PTSD-ramte og deres familier i hele Danmark.

Velliv_Lokal trivsel.png

Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende

2023 - 2024

Sjælland

Ønsket om at hjælpe

Landsforeningen for PTSD-ramte er den eneste forening i Danmark, der tilbyder
aktiviteter for PTSD-ramte og pårørende. Foreningen vil gerne udvide, således at flere kan få gavn af deres viden, ekspertise og aktiviteter.

Bevillingen fra Velliv Foreningen skal dermed muliggøre opstarten af flere lokalforeninger i danske byer, hvor der skabes sociale fællesskaber og aktiviteter med særligt hensyn til de udfordringer, PTSD-ramte og pårørende ofte står overfor.

Lokalforeningerne er et socialt fællesskab, som kan gøre en positiv forskel for den enkeltes livskvalitet og livsmestring.

Flere lokale fællesskaber for PTSD-ramte

Projektet forventes at få en stor betydning for de involverede, da PTSD ofte kan føre til ensomhed og isolation. Ved at give de ramte og deres pårørende mulighed for at mødes i et støttende fællesskab håber Landsforeningen at kunne styrke deltagernes livskvalitet og mentale sundhed.

Aktiviteterne, der tilbydes i de nye lokalforeninger, vil spænde fra sociale arrangementer til specifikke støttegrupper, hvor deltagerne kan dele erfaringer og få råd i et forstående og trygt miljø.

Indsatsen, der løber fra den 4. september 2023 til den 1. marts 2024, forventes at gavne omkring 75 personer i alt.