Kulturelle aktiviteter til udsatte borgere

RECOVERY BULLS Odense modtager 46.125 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til aktiviteter, til foreningens medlemmer, som f.eks. er ensomme, psykisk sårbare eller har haft et misbrug.

recovery bulls3.jpg

RECOVERY BULLS Odense

2023 - 2023

Syddanmark

En lokalforening for udsatte borgere

RECOVERY BULLS Odense er en lokalforening, hvis formål er at tilbyde og koordinere sociale aktiviteter, herunder fællesskaber, idræt og motion, for socialt udsatte borgere. Formålet er at udvikle deres sociale netværk, samt øge deres trivsel og sundhed.

Ansøger og Lokalformand (Odense), Zebina Nielsen, skriver: "Vores udfordring er, at vi har med socialt udsatte at gøre, som der ikke har de store ressourcer i livet. De kommer ikke ud og oplever som andre mennesker gør, da ikke har midlerne, eller er alene.".

Aktiviteter for medlemmerne

Foreningen ønsker at bruge bevillingen til, at arrangere aktiviteter som f.eks. Tivoli-tur, biograftur, minigolfturnering og lignende, for foreningens medlemmer. Aktiviteterne skal være med til at bekæmpe brugernes ensomhed, samt forbedre deres livskvalitet og mentale sundhed.

Det forventes at 25 brugere vil få gavn af indsatsen, og aktiviteterne skal løbe fra januar 2023 til december 2023.