Mere end et år med corona og en ny hverdag på rigtig mange arbejdspladser - har sat sit præg. Danskernes mentale sundhed er udfordret.
Gør som de professionelle
Forsvaret, politiet, sundhedsvæsenet og de mange andre taler rutinemæssigt ud om deres indsats og holder taktiske debriefinger, for oplevelser sætter sig spor, og der er relevant læring gemt i alle de beslutninger, der træffes. Det samme gælder efter et forløb som det, vi alle har været igennem. Derfor har vi udviklet nogle enkle og effektive værktøjer, der kan hjælpe dig og dine kolleger til at få talt ud om oplevelserne i tiden med corona.
Værktøjerne er gratis og koster ikke andet end viljen og lysten til at få talt sammen, blive klogere på hinandens erfaringer og på den måde komme godt videre.
"Jeg orker det ikke"
Måske tænker du "Jeg magter ikke mere snak om corona," det er du ikke ene om! Vi ved bare, at det er afgørende at ledelse og medarbejdere får snakket om oplevelser og erfaringer fra tiden med corona. Vi ved også, at det har negative konsekvenser, hvis man lader være. Corona har nemlig gjort indtryk på os alle sammen. Spørgsmålet er så bare, hvilket aftryk det skal have lov at sætte på både menneskelige - og forretningsmæssige - overskud.
Hele vejen rundt
Materialets omdrejningspunkt er seks emner, der går igen på tværs af virksomheder og brancher. Emnerne er fundet via den forskning som Nationalt Forskningscenter for Arbejdsmiljø, Syddansk Universitet og Aalborg Universitet har gennemført.
- Den generelle trivsel
- Samarbejdet med ens leder
- Samarbejdet mellem kolleger
- Samarbejdet med kunder
- Måden arbejdet blev udført på
- Videomøder og teknologi