Nyhed 8.05.2024

4.152.532 kr. til 82 lokale projekter

Velliv Foreningens uddelingsudvalg har netop holdt møde og uddelt mere end 4 mio. kr. til 82 forskellige projekter fra hele landet.

P1a8011odense

Velliv Foreningens uddelingsudvalg har netop fordelt 4.152.532 kr. til 82 forskellige projekter, der har søgt puljen Lokal trivsel med ønske om støtte til et projekt, der gør en forskel for den mentale sundhed lokalt.

Blandt de mange modtagerne er blandt andet den internationale NGO Upstream Stories i Aarhus, der har fået 59.850 kr. til at gennemføre et filmforløb for, og om unge menneskers mentale trivsel gennem personlige narrativer. En anden modtager er Bo i Lemvig, der har fået 60.000 kr. til at skabe små inkluderende fællesskaber for beboere, der har en diagnose på autismespektret. Endelig har foreningen Ringen i Slagelse modtaget 60.000 kr. til at forebygge ensomhed og tilbagefald gennem fællesskab – og skabe nye fællesskaber for tidligere alkoholmisbrugere.

Det er Velliv Foreningens uddelingsudvalg bestående af repræsentanter fra alle 5 regioner, samt en bestyrelsesvalgt repræsentant, der vurderer ansøgningerne til puljen Lokal trivsel.

Velliv Foreningens uddelingsudvalg

Rune Holm
Hovedstaden Mona Svan

Bestyrelsesmedlem og formand for uddelingsudvalget