Trivsel skal være synligt

Jernstøberiet MAT Dania modtager 227.500 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til en indsats, som skal fremme trivslen og fastholde de ansatte.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Dania

2022 - 2023

Nordjylland

Vores arbejdsplads

Højt personaleomsætning

Hos jernstøberiet MAT Dania oplever de en relativ høj personaleomsætning og et højt fravær blandt de ansatte. Et øget strategisk fokus på trivsel og mental sundhed skal fremme arbejdsglæden og mødestabiliteten, og bidrage til tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere.

Ansøger og HR chef hos MAT Dania, Bettina Grøfte, skriver: "Vi vil starte en rejse mod verdensmål 3 Sundhed og Trivsel. Fra fokus på faglighed og drift til en arbejdspladskultur, der rummer trivsel og mental sundhed. Vi vil arbejde strategisk og på alle niveauer med ledelse og den menneskelige bundlinje. Det er ukendt for os at arbejde med verdensmål - dette skal være startskuddet og en øjenåbner for, at det vi allerede gør i dag, kan udbygges og betragtes som en del af noget større".

Trivselsforløbets indhold

Trivselsforløbet skal forløbe fra marts 2023 og et år frem., hvor indsatsen kommer til at bestå af:
1.  workshops for ledere om bl.a.:
- "Hvad går godt og hvad udfordrer?".
- "Trivsel, drift og bundlinje".
2. Individuelle afdelingsforløb.
3. workshop for ledere:
- "Træne, spotte, handle".