Socialt arrangement for udfordrede borger med nedsat syn

Nedsatsyn.dk har modtaget en bevilling på 17.700 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der skal fremme socialt samvær og fællesskab for mennesker med nedsat syn og deres pårørende.

Nedsatsyn

Nedsatsyn.dk

2024 - 2024

Syddanmark

Social samvær og fællesskab i fokus

Nedsatsyn.dk er klar til at starte deres indsats, der skal fremme socialt samvær og fællesskab for mennesker med nedsat syn samt deres pårørende. Initiativet kommer på baggrund af erfaring om, at mange mennesker med nedsat syn ofte isolerer sig og mister kontakten til deres omgivelser.

Indsatsen består af en guidet tur på Forsorgsmuseet i Svendborg, efterfulgt af en fælles frokost og en udflugt til Tåsinge. Arrangementet er specifikt tilrettelagt for at støtte de deltagende og sikre, at de ikke føler sig begrænset af deres synsnedsættelse.

Formålet med denne indsats er at skabe et trygt og inkluderende miljø, hvor mennesker med nedsat syn kan dele deres oplevelser og udfordringer med andre i samme situation. Ved at møde ligesindede håber Nedsatsyn.dk, at deltagerne vil kunne bygge venskaber, der rækker ud over den enkelte indsats.

Vedvarende venskaber og bæredygtigt potentiale

En guidet tur på Forsorgsmuseet i Svendborg vil ikke kun være en lærerig oplevelse, men også en mulighed for deltagerne at være sociale og udveksle erfaringer om et fælles interessepunkt. Ved at kombinere en interessant aktivitet med socialt samvær håber arrangøren at styrke fællesskabsfølelsen samt skabe en positiv og støttende atmosfære.

Der vil være plads til 26 deltagere, og udflugten vil finde sted mellem den 1. august og den 1. november 2024.