KVINFO - mangfoldigt og trygt arbejdsmiljø

Kvinfo, Danmarks center for køn og ligestilling, modtager en bevilling på 250.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der tager et ambitiøst skridt mod at udfordre og forandre sin organisationskultur.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Kvinfo

2023 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Kulturændring i Kvinfo

Den seneste arbejdspladsvurdering og en efterfølgende analyse af medarbejdertilfredsheden afslørede udfordringer på flere niveauer i organisationen. For at imødegå disse problemstillinger og skabe en mere positiv og inkluderende arbejdspladskultur, har Kvinfo igangsat et projekt med støtte fra Velliv Foreningen, der skal forandre organisationskulturen.

I samarbejde med to erfarne konsulenter fra CABI vil Kvinfo gennemføre en række aktiviteter for at katalysere den ønskede kulturændring.

Hele organisationen inkluderes

Projektets aktiviteter inkluderer sparringsmøder med direktør og HR-chef for at afdække behov og udvikle en strategisk tilgang. Dertil vil lederworkshops og online ledersparring fokusere på at opkvalificere lederne til at identificere og handle på uhensigtsmæssig adfærd, mens en workshop for Arbejdsmiljøorganisationen vil adressere roller, ansvar og samarbejde for en sund arbejdspladskultur.

Hele medarbejdergruppen bliver aktivt involveret i processen, med en bred vifte af workshops, der fokuserer på den gode tone, arbejdsglæde og udvalgte temaer i teams med særlige behov.

Kvinfo ser frem til at skabe en organisation, der er præget af respekt, samarbejde og en sund arbejdskultur.

Projektet involverer seks ledere og 35 medarbejdere samt strækker sig fra den 1. september 2023 til den 31. august 2024.