At værne om samarbejdet under organisatoriske forandringer
Ansøger
Junckers Industrier A/S
Bevilling
DKK 250.000
Projektperiode
2023 - 2025
Beliggenhed
Sjælland
Status
Igangværende
Pulje
Vores arbejdsplads
År
2023
Fokus på sammenhold og forebyggelse af konflikter
Junckers Industrier A/S vil med bevillingen styrke samarbejdet på tværs af organisationen samt forebygge krænkelser og hård tone i forbindelse med organisatorisk forandring.
Dette skal gøres gennem en række aktiviteter, der skal fremme trivsel og forebygge konflikter. Her skal virksomhedens ledere og medarbejdere deltage i en række workshops, som en del af indsatsen.
Aktiviteter for arbejdsglæde og konfliktforebyggelse
Der vil være medarbejderworkshops, som vil adressere emner som samarbejde i teams, hvad udfordres under forandringer, og hvad har medarbejderne brug for. En anden workshop vil fokusere specifikt på konfliktløsning, krænkelser, virksomhedskultur, omgangsform og -tone, hvordan taler vi til og om hinanden, når vi er under pres samt arbejdsglæde.
Dertil vil en lederworkshop berøre områder som forandringsledelse, den svære samtale og opbygning af social kapital. Og en yderligere workshop vil inddrage arbejdsmiljøorganisationen og arbejde med roller og opgaver som arbejdsmiljørepræsentant.
For at sikre langsigtet virkning vil projektet også inkludere en forankringssession med styregruppen. Her vil det blive diskuteret, hvordan det kontinuerlige arbejde med at styrke arbejdsmiljø og trivsel kan sikres og forankres i virksomhedens kultur.
Med en projektperiode fra november 2023 til oktober 2025 viser Junckers Industrier A/S deres engagement i at skabe et arbejdsmiljø, der ikke kun er frit for konflikter, men også er bæredygtigt og positivt for alle ansatte. Indsatsen vil komme 15 ledere og 200 medarbejdere til gode.