Trivsel og organisatorisk udvikling

Landbrugsorganisationen Grydholt Opformering modtager 64.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til en indsats, som skal styrke organisationen under vækst.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Grydholt Opformering

2022 - 2023

Midtjylland

Vores arbejdsplads

Vækst i organisationen

Grydholt Opformering er et stort landbrug, der producerer opformeringsdyr, og som forventer stor vækst i organisationens nærmeste fremtid. Vækst i firmaet forbindes ofte med positivitet, men hurtig vækst kan også være med til at øge risikoen for øget mistrivsel hos de ansatte, bl.a. pga. de store krav til den enkeltes omstillingsparathed. Hos Grydholt Opformering vil væksten resultere i udbredelse af lokationer, og netop her ønsker organisationen en øget indsats.

Ansøger og administrator hos Grydholt Opformering, Theresa Laursen, skriver: "Det er vores målsætning af øge medarbejdertilfredsheden og trivslen. Det skal bl.a. kunne måles i fastholdelse. Vi ønsker at overkomme udfordringer med mange lokationer og til trods skabe en stærk teamånd og loyalitet.".

Trivsel og samarbejde

Grydholt Opformering vil, i samarbejde med en ekstern konsulent, planlægge og udføre trivsels- og samarbejdsdannende aktiviteter, målrettet organisationens seks ansatte og to ledere.

Helt konkret skal indsatsen bestå af:

- En kvalitativ kulturanalyse.

- Fire workshops, der alle har fokus på: trivsel, samarbejde og kommunikation.

- Ledersparring.

- Udarbejdelse af DISC-profiler.

- Evalueringer - både løbende og afslutningsvis.

Medarbejdergruppen er multikulturel, da flertallet af organisationens ansatte, har Østeuropæiske rødder. Derfor er det også vigtigt at projektets indhold og udførsel, bærer præg af kulturelle hensyn.