Vi er forskellige sammen

Generator Hostel Copenhagen A/S modtager en bevilling på 169.680 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der skal fremme kulturel inklusion på arbejdspladsen og løse eksisterende udfordringer med kulturelle konflikter og manglende trivsel.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Generator Hostel Copenhagen A/S

2024 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Mangfoldighed og trivsel

Generator Hostel Copenhagen står over for udfordringer med kulturelle konflikter og manglende trivsel på arbejdspladsen. For at imødegå disse problemer igangsætter hostellet en indsats, der skal skabe et mere inkluderende arbejdsmiljø, hvor medarbejdere fra forskellige kulturelle baggrunde kan trives og samarbejde effektivt.

Indsatsen starter med en GAIS-trivselsmåling, der fungerer som udgangspunkt for hele projektet. Målingen skal kortlægge eksisterende udfordringer og danne grundlag for de videre tiltag. Næste skridt er to workshops for ledergruppen, hvor teoretiske grundlag og strategier for kulturel inklusion diskuteres og udvikles.

Direktør coaching vil blive implementeret over en periode på otte måneder for at styrke ledelsens evne til at håndtere og fremme kulturel diversitet på arbejdspladsen. Derudover vil der være månedlige opfølgende ledermøder med fokus på refleksion, feedback, anerkendelse og sparring for at sikre kontinuerlig udvikling og implementering af indsatsen.

Aktiviteter og fremtidsperspektiver

Ud over de strategiske tiltag inkluderer indsatsen kulturelle aktiviteter hver måned over en periode på fem måneder. Disse aktiviteter skal styrke forståelsen og samarbejdet mellem medarbejdere fra forskellige kulturelle baggrunde og skabe en mere åben og inkluderende arbejdskultur.

En central del af indsatsen er etableringen af et trivselsteam på tværs af organisationen. Teamet får til opgave at udvikle og implementere trivselsfremmende mangfoldighedsaktiviteter og -projekter. Dette inkluderer udarbejdelse af et mandat, manifest og idekatalog, der sikrer, at alle medarbejdere aktivt kan bidrage til at skabe et styrket og mere inkluderende arbejdsmiljø.

Hele projektet involverer otte ledere og 33 medarbejdere og forventes at løbe fra primo maj til ultimo december 2024. Målet er at skabe langsigtede ændringer, der ikke kun forbedrer trivslen på Generator Hostel Copenhagen, men også inspirerer til øget kulturel forståelse og samarbejde på tværs af forskellige baggrunde.