Tegnestue i trivsel

Tegnestuen BOGL modtager en bevilling på 225.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der skal forebygge og afhjælpe stress på arbejdspladsen.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

BOGL

2024 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Trivselsundersøgelse og netværksledelse

Første skridt i projektet er at gennemføre en GAIS trivselsundersøgelse samt interviews med både medarbejdere og ledere. Disse data vil danne grundlag for udarbejdelsen af en ny stresspolitik, der skal tackle de konkrete udfordringer, som medarbejderne oplever.

Efter udarbejdelsen af stresspolitikken vil der blive afholdt møder og workshops for teams, ledere og hele arbejdspladsen for at sikre en effektiv implementering og formidling af den nye politik. Dette skal sikre, at alle medarbejdere er klar over, hvordan de kan bidrage til et mindre stressfyldt arbejdsmiljø.

En del af indsatsen inkluderer også workshops om netværksledelse, som skal hjælpe organisationen med at skabe motivation omkring opgaver, selv når deltagerkredsen ikke er selvvalgt. Disse workshops skal fremme forståelsen af, hvordan man bedst arbejder sammen i teams og med eksterne partnere.

Workshop om konflikthåndtering

Derudover vil der blive afholdt en workshop om konflikthåndtering, som fokuserer på håndtering af svære samtaler med samarbejdspartnere og kolleger. Denne workshop er designet til at give medarbejdere og ledere de nødvendige værktøjer til at håndtere konflikter konstruktivt og reducere stressniveauet på arbejdspladsen.

Indsatsen gennemføres i samarbejde med en ekstern konsulent, der vil støtte Tegnestuen BOGL i at implementere de nye tiltag og sikre, at projektet lever op til sine mål om at skabe en sundere og mindre stressende arbejdsplads.

Projektet involverer hele arbejdspladsen bestående af fem ledere og 24 medarbejdere.