RECOVERY BULLS Slagelse - Trivsels indsats

RECOVERY BULLS Slagelse modtager en bevilling på 60.000 kr. til et projekt, der sigter mod at implementere en række initiativer rettet mod socialt udsatte personer, som oplever udfordringer i at deltage i traditionelle foreningsaktiviteter.

Recovery Bulls Slagelse 3

RECOVERY BULLS

2023 - 2024

Sjælland

En støtte til socialt inkluderende aktiviteter

RECOVERY BULLS Slagelse er en frivilligt socialt foreningsfællesskab, hvor socialt udsatte i nærområdet kan deltage i forskellige aktiviteter, som er med til at løfte deres livsglæde og bidrage til et bedre liv.

Målgruppen for projektet er mennesker, der ofte står over for komplekse udfordringer, såsom hjemløshed, misbrugsproblematikker, psykisk sygdom eller social isolation.

Projektet består af tre hovedaktiviteter: fællesspisninger, en trivselsworkshop og idrætsaktiviteter, der alle har til formål at skabe et trygt fællesskab, hvor deltagerne kan føle sig inkluderet og støttet.

Trivsel og fysisk aktivitet i fokus

Fællesspisningerne er en central del af projektet, hvor både frivillige og deltagere sammen håndterer alt fra indkøb til madlavning og oprydning.

Trivselsworkshoppen, der afholdes i samarbejde med en trivselscoach, skal give deltagerne redskaber til at forbedre deres mentale sundhed og trivsel samt tilbyde en platform for både brugere og frivillige til at lære om selvpleje og stresshåndtering.

Derudover vil foreningen tilbyde idrætsaktiviteter såsom fodbold, discgolf og vinterbadning. Disse aktiviteter skal ikke blot fremme fysisk sundhed, men også bidrage til socialt samvær og fællesskabsfølelse blandt deltagerne.

Alle aktiviteterne vil blive afholdt i perioden fra oktober 2023 til oktober 2024.