Kroniske smerter: Find styrke i fællesskabet

FAKS - Foreningen Af Kroniske Smerteramte modtager en bevilling på 58.940 kr. fra Velliv Foreningen til en ny indsats, der skal afhjælpe ensomhed blandt mennesker med kroniske smerter.

Velliv_Lokal trivsel.png

FAKS - Foreningen Af Kroniske Smerteramte

2024 - 2025

Hovedstaden

Et skridt mod bedre livskvalitet

Mange kronisk smerteramte oplever, udover fysiske udfordringer, en forringet livskvalitet, sociale bekymringer og ensomhed. Gennem denne indsats, der har modtaget støtte, ønsker FAKS at tilbyde disse mennesker mulighed for at indgå i positive sociale relationer og skabe netværk og sammenhold.

Indsatsen vil bestå af mindst otte arrangementer, der enten vil omhandle oplæg fra fagfolk og terapeuter, vidensdeling fra erfarne personer fra FAKS eller have et rent socialt fokus. Arrangementerne er designet til at imødekomme de specifikke behov og udfordringer, som kronisk smerteramte står over for, og til at fremme deltagernes mentale og sociale trivsel.

Målet er at skabe et trygt og inkluderende miljø, hvor deltagerne kan dele erfaringer, få nye venner og opbygge et støttende fællesskab. Håbet er, at denne sociale støtte kan spille en afgørende rolle i at forbedre deltagernes livskvalitet og hjælpe dem med at håndtere deres smerter bedre i hverdagen.

En langsigtet indsats for bedre trivsel

Indsatsen fra FAKS forventes at komme 60 personer med kroniske smerter til gode. Ved at tilbyde regelmæssige arrangementer over en længere periode, håber FAKS at kunne skabe vedvarende sociale bånd og netværk blandt deltagerne.

FAKS' projekt er nøje designet til at tage højde for de udfordringer, som mennesker med kroniske smerter står overfor. Ved at tilbyde et varieret program af arrangementer, der både informerer, støtter og underholder, sigter FAKS mod at skabe et holistisk tilbud, der kan hjælpe deltagerne med at føle sig mere forbundne og mindre ensomme.

Arrangementerne vil strække sig over en periode fra maj 2024 til udgangen af 2025, og det forventes at 60 personer vil få glæde af dem.