God ledelse, kommunikation og trivsel på tværs

Glerups modtager en bevilling på 150.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der fokuserer på at forbedre organisationens ledelse og struktur for at fremme trivsel på arbejdspladsen.

Velliv Vores Arbejdsplads

Ansøger

AKTIESELSKABET GLERUPS.DK

Bevilling

DKK 150.000

Projektperiode

2024 - 2024

Beliggenhed

Nordjylland

Status

Igangværende

Pulje

Vores arbejdsplads

År

2023

Fokus på trivsel og arbejdsmiljø 

Glerups har udviklet sig fra en familievirksomhed til en professionel producent af kvalitetshjemmesko, hvor der er gennemført generationsskifte og ejerskifte. Kulturen er undervejs fra en familiekultur til en mere vidensbaseret kultur på grund af større indflydelse og ejerskab over værdikæden.

Dette øger behovet for ledelse, nye strukturer og fokus på hvordan den daglige trivsel og arbejdsmiljø skal defineres i fremtiden i samarbejde med medarbejderne.

Man ønsker derfor med projektet at igangsætte trivselsmålinger for at følge udviklingen.

Trivselsmåling og workshops 

Projektet indledes med en GIAS trivselsmåling for alle medarbejdere i virksomheden, efterfulgt af en præsentation af resultaterne. Efterfølgende deltager alle medarbejderne i en workshop om trivsel, hvor de sammen udarbejder en fælles trivselsguide for virksomheden. Samtidig inddrages ledelsen i en fælles proces med at definere, hvad god ledelse indebærer, og hvordan ledelsen kan understøtte trivslen blandt medarbejderne.

Til sidst vil der være et lederudviklingsforløb, hvor ledelsen trænes i relevante værktøjer og modeller til at styrke deres ledelsesmæssige kompetencer og skabe en ensartet ledelse, der prioriterer og understøtter trivsel på arbejdspladsen.

Projektet udarbejdes i samarbejder med to konsulenter og virksomhedens egen HR. Indsatsen afvikles fra januar 2024 til august 2024. Hele den danske afdeling af virksomheden deltager, bestående af otte ledere og 13 medarbejdere. 

 

Projektets placering

Vis lokation på Google Maps