Forebyggelse af stress gennem styrket psykologisk tryghed

Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskade modtager en bevilling på 233.460 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der skal forebygge stress ved at styrke den psykologiske tryghed blandt medarbejderne.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskade

2024 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Styrkelse af psykologisk tryghed

Projektet starter med en kick-off workshop for hele arbejdspladsen under et medarbejderseminar, hvor konceptet om psykologisk tryghed og indsatsens forløb præsenteres.

Efterfølgende vil to workshops for ledergruppen fokusere på psykologisk tryghed og feedback. Disse workshops skal hjælpe lederne med at skabe et trygt miljø, hvor medarbejderne føler sig sikre og værdsatte, hvilket er essentielt for at reducere stress og forbedre trivsel.

Hver leder vil gennemgå tre coaching-sessions gennem hele indsatsen. Disse sessioner skal støtte lederne i at implementere de nye tiltag og sikre, at de kan håndtere udfordringerne ved at skabe en kultur præget af psykologisk tryghed og åben kommunikation.

En tryg samarbejdskultur

Der vil blive gennemført teamworkshops i alle teams, hvor teorien om psykologisk tryghed anvendes i praksis. Her vil medarbejderne træne færdigheder og lave aftaler i deres teams for at sikre en mere tryg og samarbejdsorienteret arbejdskultur.

Projektet afsluttes med en opfølgende workshop for alle medarbejdere og ledere. Denne workshop vil fokusere på at evaluere indsatsen, skabe klarhed omkring ansvarsområder og sikre en god feedback-kultur.

Projektet, der involverer hele arbejdspladsen med 24 medarbejdere og fem ledere, vil løbe fra juni til ultimo december 2024.