Psykologisk tryghed og trivsel på Aveny-T

Aveny-T Fonden modtager en bevilling på 144.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der skal sikre et stærkere psykisk arbejdsmiljø og forbedre trivslen for alle medarbejdere.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Aveny-T Fonden

2024 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Engagement på tværs

Direktøren for foreningen vil indlede projektet med personlig sparring, hvor tid og rum for refleksion skal åbne for nye perspektiver og indsigter. Målet er at lede en kulturforandring, der styrker det psykiske arbejdsmiljø og fremmer trivslen på tværs af organisationen.

Bestyrelsen på Aveny-T har også en central rolle i projektet. Et seminar om kulturprojekter vil give bestyrelsen fagligt oplæg og indblik i rammerne for at skabe en positiv arbejdskultur. Med bestyrelsens engagement håber man på at skabe en solid forankring af kulturforandringerne i organisationen.

Bestyrelsesseminaret giver mulighed for at udforske, hvordan kulturprojekter kan være med til at forme og styrke den psykologiske tryghed på arbejdspladsen.

Workshops på alle niveauer

For at sikre, at alle medarbejdere er engagerede i kulturforandringsprocessen, planlægger Aveny-T en række workshops på tværs af organisationen. Medarbejderne vil deltage i halvdags-workshops, hvor fokus vil ligge på deres rolle og ansvar for et godt psykisk arbejdsmiljø.

Derudover vil der være særlige workshops for både ledere og medarbejdere, hvor relevante emner som kommunikation, konflikthåndtering og stresshåndtering vil blive behandlet. Disse workshops vil give værktøjer til at håndtere udfordringerne og skabe et mere harmonisk arbejdsmiljø.

Indsatsen, der faciliteres i samarbejde med fire konsulenter fra Better Worklife, forventes at løbe fra januar til juni 2024 og involverer alle 3 ledere og 15 medarbejdere hos Aveny-T.