Konfliktforebyggelse og -håndtering i kontakt med kunder

Gode råd til håndtering og forebyggelse af vanskelige situationer i kontakten med kunder.

Konfliktforebyggelse i kontakt med kunder

I sommerhusbranchen har man tæt kontakt med både gæster og husejere. I den sammenhæng er der situationer, der skal løses hver dag, og vi håndterer heldigvis langt de fleste situationer gnidningsfrit og uden udfordringer og konflikter.
Det er dog ikke til at undgå, at der opstår gnidninger, udfordringer eller konflikter, der skal håndteres – det kan fx være gæster, som er utilfredse med forhold i sommerhuset, mismatch mellem gæstens opfattelse af sommerhusets kvalitet og pris, sproglige eller kulturelle forskelle eller ved erstatning på ødelagt inventar i kontakten med husejerne.
Denne manual indeholder viden og gode råd om, hvordan du håndterer de gnidninger, udfordringer eller konflikter, som du oplever i kontakten med husejere og gæster. Og du bliver klogere på, hvad du kan gøre eller være opmærksom på før, under og efter disse situationer.

Hent pjece
Konflikt