Sårbare unge ind i frivillige fællesskaber

Foreningen SR-Bistand modtager 49.500 kr. til en indsats der skal få flere psykisk sårbare unge, ind i frivillige fælleskaber og styrke deres mentale sundhed.

Velliv_Lokal trivsel.png

SR-Bistand

Hovedstaden

Troen på egne evner kan være en udfordring

Sårbare unge kan have svært ved selv at kontakte frivillige foreninger. Troen på egen evner og værd samt bekymringer om at passe ind, kan være nogle af udfordringerne.

SR-Bistand samarbejder med Ungehus CPH, som er et aktivitets- og samværstilbud for borgere mellem 18 og 30 år.

SR-Bistand vil afholde oplæg og netværksarrangementer for brugerne af Ungehus CPH, og her udvælge relevante foreninger og præsentere dem ved netværksmøderne. SR-Bistand modtager derfor en bevilling fra Velliv Foreningen til denne indsats.

En introduktion til frivillighed

Målet er at matche potentielle nye frivillige blandt brugerne af Ungehus CPH, samt at introducere dem for frivillighed, som en indgang til et fællesskab.

Indsatsen skal modvirke mental mistrivsel såsom depression, angst og ensomhed hos unge mennesker, dette ved at engagere dem i frivillige fællesskaber.

Man forventer at 40 personer vil få gavn af indsatsen, som skal afvikles i løbet af 7 syv måneder.