Kvinder fri af vold

Frivilligcenter Halsnæs modtager en bevilling på 60.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der vil sikre ansættelsen af en projektkoordinator, der skal garantere koordinering og kontinuitet i centerets projekt ”Kvinder fri af vold”, der retter sig mod voldsramte kvinder i Halsnæs og omegn.

Velliv_Lokal trivsel.png

Frivilligcenter Halsnæs

2023 - 2024

Hovedstaden

Afsluttet

En støtte til voldsramte kvinder

"Kvinder fri af vold" er et anonymt rådgivnings- og netværkstilbud, der har tidligere modtaget støtte fra Velliv Foreningen.

Projektet fokuserer på at hjælpe kvinder, der ikke søger hjælp på krisecentre, ved at tilbyde rådgivning og netværksstøtte.

Med den nye bevilling vil man forsøge at styrke projektet yderligere ved at ansætte en projektkoordinator, der kan sikre struktur og fremdrift.

En vigtig støttefunktion i lokalsamfundet

Der vil blive afholdt temaaftener for at oplyse om tilbuddet og skabe forbindelse til andre aktører, der potentielt kan henvise kvinderne til projektet.

Med ansættelsen af en projektkoordinator forventes indsatsen at kunne nå ud til endnu flere kvinder og skabe en vigtig støttefunktion i lokalsamfundet.

Indsatsen strækker sig fra august 2023 til november 2024 og forventes at komme 50 kvinder til gode.