Familiecafé

Frelsens Hær Nørrebro modtager 50.000 kr. til at kunne fortsætte deres familiecafé for sårbare familier.

Frelsens hærs familiecafé modtager støtte fra Velliv Foreningen.png

Frelsens Hær Nørrebro

2021 - 2022

Hovedstaden

Afsluttet

2021

Frelsens Hær Nørrebros familiecafé har eksisteret i fem år. Med denne indsats modtager foreningen støtte fra Velliv Foreningen til at kunne fortsætte driften af caféen i et år.

Hjælp til en sund udvikling

Hos Frelsens Hærs familiecafé på Nørrebro er der i skrivende stund tilknyttet 20 sårbare familier. Familiecaféen holder åbent hver torsdag, hvor deltagerne mødes om aktiviteter som madlavning og fællesspisning. Formålet er, at deltagerne får hjælp til at opbygge et netværk og stærke relationer, der kan løfte dem igennem en sund udvikling.

Ved torsdagsaktiviteten deltager frivillige mentorer, som er opmærksomme på, om familierne har brug for individuelle samtaler eller anden praktisk hjælp i form af f.eks. gældsrådgivning, retshjælp eller jobskonsulentshjælp. Derudover finder der andre aktiviteter sted månedligt, såsom relevante foredrag eller IT-café. Til disse aktiviteter er der normalt 45-50 deltagere.

For at Frelsens Hær på Nørrebro kan fortsætte det gode arbejde med at drive caféen modtager de støtte fra Velliv Foreningen.

Slut med ensomhed og psykiske udfordringer

Socialt sårbare familier er ofte ramt af psykiske udfordringer og ensomhed. Indsatsen har derfor til formål at give familierne mulighed for at opnå sunde relationer og hjælp til at opbygge netværk med andre i samme situation.

Det forventes, at mindst 5 nye familier bliver tilknyttet løbet af 2021.

Velliv Foreningen støtter indsatsen med 50.000 kr.