Bæredygtige arbejdsfællesskaber hos Verdens Bedste Nyheder

Verdens Bedste Nyheder modtager en bevilling på 125.000 kr. fra Velliv Foreningen til at implementere et stærkt organisatorisk arbejdsfællesskab.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Verdens Bedste Nyheder

2023 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Investerer i trivselsindsats

Det uafhængige medie Verdens Bedste Nyheder skal bruge bevillingen til en indsats, der kommer i kølvandet på mediehusets transformation fra en mindre start-up til en større organisation med flere afdelinger. Med hjælp fra ekstern konsulent Thomas Johansen ønsker organisationen at styrke trivslen blandt medarbejderne på tværs af alle afdelinger.

Indsatsen inkluderer en række nøgleaktiviteter, herunder forberedelse og workshop for ledere. Dette omfatter en måling af arbejdsglæde blandt alle medarbejdere og miniworkshops faciliteret af den eksterne konsulent, der fokuserer på bæredygtig ledelse.

Derudover afholdes en trivselsdag og kick-off for alle medarbejdere med fokus på arbejdsglæde og sammenhold. Den eksterne konsulent vil bidrage til dagen, der skal fungere som et forum for medarbejdernes input og forslag.

Et aktivt arbejdsmiljø

Efter trivselsdagen samles ledergruppen til en workshop med den eksterne konsulent for at drøfte og implementere de indsamlede input. En dedikeret medarbejder vil fungere som implementeringskonsulent og projektleder, hvor medarbejderen vil få ansvar for at sikre, at de nye metoder og aktiviteter ikke blot gennemføres, men også forankres varigt i organisationens arbejdskultur.

Indsatsen, der involverer hele organisationen bestående af 13 medarbejdere og 3 ledere, strækker sig fra oktober 2023 til september 2024.