Naturlyden som ledsager til musikalsk lyttekoncert - 2. etape

Mette Kirkegaard / NK Music modtager 50.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til at optræde på ti forskellige hospicer rundt om i landet.

NK music.jpg

Mette Kirkegaard / NK Music

2022 - 2023

Sjælland

Lokal trivsel

Landsdækkende hospiceturné

Der er typisk mange mentale udfordringer for døende og deres pårørende, fordi de går igennem en hård periode med store skæbnesvangre ændringer i tilværelsen. Bl.a. derfor har musiker Mette Kirkegaard tidligere modtaget en bevilling fra Velliv Foreningen, som hun brugte til, at organisere og udføre en landsdækkende hospiceturné. På turnéen optrådte hun med musik med helende lyde. Du kan læse mere om den første hospiceturné her.

Nu modtager Mette Kirkegaard endnu en bevilling fra Velliv Foreningen, til at genoptage denne succes og drage ud på endnu en landsdækkende hospiceturné.

2. etape

Ansøger, sangerinde, musiker og koordinator, Mette Kirkegaard, skriver: "Tusind tak til Velliv for jeres støtte til etape 1. Jeg har optrådt solo som led i genoplukningen med sang og naturlyd på 10 hospices i februar-april. Nu er etape 2: at fortsætte succesen, at forankre og fastholde resultaterne og den opmærksomhed på lydens og musikkens helende kraft i nuet og at komme ud hvor arbejdsliv, frivilligindsats og sundhedsvæsen mødes.".

Igen skal optrædenen bestå af sang, klaver og guitar, samt helende naturlyde, og den skal være til gavn for de pårørende, de frivillige og hospicepatienterne på hospicerne. Desuden har Mette Kirkegaard udtalt, at hun som noget nyt i denne etape, vil forsøge at skabe en sang med publikum, opstået i nuet. Dette skal fx afprøves i Nørresundby.

I alt forventes 250 at deltage, og projektet forventes at strække sig over 2 måneder.