Fællesskab for alle

Sund i Aarup vil afholde et fællesarrangement "Fællesskab for alle" d. 16 november 2019, hvor der fokuseres på at inddrage ensomme borgere i et lokalt fællesskab. Velliv Foreningen støtter projektet med 50.000 kr.

Fællesskab for alle.jpg

Sund i Aarup (under Aarup lokalråd)

2019 - 2019

Syddanmark

Afsluttet

2019

Mange danskere føler sig ensomme, hvilket har konsekvenser for den mentale sundhed. Sund i Aarup vil bekæmpe ensomhed ved at inddrage ensomme borgere i et lokalt fællesskab.

Fælles om fællesskab

Der vil blive afholdt et fællesarrangement med titlen "Fællesskab for alle" d. 16 november 2019, hvor der vil være en række forskellige aktiviteter, fællesspisning og foredrag om fællesskaber. Arrangementets målgruppe er alle borgere i Aarup, men der er særligt fokus på at opfordre ensomme borgere til at deltage i arrangementet. Projektet har til formål at involvere ressourcesvage borgere i lokalområdets aktiviteter.

Styrkelse af den mentale sundhed

Dette vil skabe et fællesskab blandt deltagerne, som kan forbedre den mentale sundhed på sigt. Sund i Aarup vil invitere byens borgere til "Fællesskab for alle", hvor borgerne kan deltage i forskellige aktiviteter. Aktiviteterne består både af indendørsaktiviteter såsom kortspil, billiard og kunstudstilling, info-stande om foreninger i lokalområdet samt udendørsaktiviteter såsom håndbold, familieløb, gåture, fællesspisning og foredrag om fællesskab.