Nyhed 21.06.2024

Velliv Foreningen talte om AI forskellige hjerner og fremtidens arbejdsliv

Velliv Foreningen deltog i årets folkemøde med fire forskellige debatter, der alle trak fulde huse.

Dsc08785lille

Velliv Foreningen tog til Bornholm med fire debatter i kufferten. Torsdag aften bød foreningen indenfor til en samtale om fremtidens arbejdsliv på tværs af generationer. Der var deltagere i alle aldre, og publikum gav deres besyv med i afstemninger om mening med arbejdet, fleksibilitet og ledelse. Et veloplagt panel bestående af Jesper Theil Thomsen, ceo Soundbox, Oliva Orlandi Grant, Ungdomsbureauet, Maria Jencel, podcastvært, Dennis Nørmark, forfatter og Anna Thygesen, adm. dir.  WeDoCommunication gav deres bud på fremtidens arbejdsliv.

Fredag bød Velliv Foreningen indenfor til samtale om forskellige hjerner på job. Et panel bestående af Lars Jannick Johansen, fra Den Sociale Kapitalfond, Lucas Haagendrup, erhvervs- og kundeansvarlig i  GladTeknik, der har 80 % neurodivergente ansatte, Mette Rønnau, direktør, Cabi, som supporterer arbejdspladser, samt Velliv Foreningens egen Maria Haukrogh.

Derefter fulgte en samtale om AIs betydning for den mentale sundhed på jobbet. Velliv Foreningen har støttet en analyse hos Teknologisk Institut, der netop kigger på journalisters mentale sundhed, når AI introduceres. Panelet kom med deres anbefalinger, når kunstig intelligens skal indføres på arbejdspladsen.

• Medarbejderinddragelse og samtale
  • Transparens (tillidskultur)
  • Uddannelse hele vejen rundt
  • Mennesket i alle processer
  • Uddannelse
  • Regler og retningslinjer for anvendelse

Publikum pegede på vigtigheden af at huske pauserne, da AI generelt accelerer tempoet i samfundet, mens vores hjerner ikke er accelereret.

Fredag sluttede Velliv Foreningen med en samtale om iværksætteres trivsel med Sine Linderstrøm, Dansk Industri, Malene Madsen, der selv er iværksætter og, direktør, Woba, Anne Almind Vind, EIFO og Mads V. Kragh, direktør, Bookabout.

Hvorfor er iværksætteres trivsel så overset?